Návštěvnost O2 extraligy trhala rekordy!
Naše nejvyšší hokejová soutěž má za sebou svůj 17. ročník. Sezóna nám nabídla opět několik zajímavých příběhů – spanilá jízda Plzně v základní části a její nečekané vyřazení hned ve čtvrtfinále Bílými Tygry z Liberce, strhující finiš o udržení brněnské Komety v extralize či rekordní série vítězství HC Eaton Pardubice v ČP play off. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na úspěšný návrat Dominika Haška, či ukončení kariéry jeho spoluhráčů z Nagana Jiřího Šlégra a Roberta Reichla. Těch příběhů a pohledů na uplynulý ročník by bylo jistě více, pokud jej však budeme hodnotit podle zájmu fanoušků na stadionech, tak jej můžeme pokládat za nejúspěšnější v novodobé historii.
Jelikož návštěvnost po základní části je již odvislá od systému soutěže a na faktu, kolik který tým a na jakém stadionu odehraje utkání, je ze statistického hlediska relevantní srovnávat spíše průměrnou či absolutní návštěvnost utkání základní části, kdy se hraje stejný počet utkání, konkrétně jde o 364 mistrovských utkání.
Průměrná návštěvnost základní části v době výluky v NHL činila 4.999 diváků na utkání. V následující sezóně klesla ke 4.300 diváků, aby se postupně šplhala k magické hranici 5 tisíc diváků na utkání.
V právě proběhlé sezóně se tuto hranici podařilo překročit o více než 200 diváků, neboť průměrně přišlo na každé utkání O2 extraligy 5.240 diváků, celkem tedy utkání v základní části navštívilo 1.907.449 diváků, což je o 123.111 diváků více než v sezóně minulé! V žebříčku IIHF tak ČR obsadila 5. místo. Zásluhu na tom mají všechny kluby, ovšem je zřejmě, že letošní sezónu zvedli především báječní fanoušci brněnské Komety.
„Ze stoupající návštěvnosti máme pochopitelně radost. Je vidět, že i přes obtížnou ekonomickou situaci si lidé našli na stadiony cestu. Velké uznání si zaslouží všechny kluby APK LH, které se snaží fanouškům zajistit veškerý komfort, zázemí pro rodiny s dětmi, a kromě samotného utkání poskytnout fanouškům další doprovodný program, soutěže apod. Ani BPA, ČT a centrální partneři nezůstali pozadu, věřím tedy, že naše společné snažení přináší ovoce a spokojenost fanoušků je pro nás tím nejlepším důkazem“ , uvedla Jana Obermajerová, ředitelka společnosti BPA sport marketing a.s., která je výhradním marketingovým partnerem APK LH 15. sezónu.
Fanoušci, kteří nemohli z různých důvodů podporovat svůj tým na stadionu, měli v letošní sezóně příležitost sledovat utkání různými způsoby. Česká televize zprostředkovala na svém sportovním programu ČT4 v základní části 52 přenosů (50 přímým přenosem, 2 z tzv. re-live), divákům tak nabídla jedno utkání z každého hracího kola, přes dalších 30 přenosů odvysílala z ČP play-off a baráže. Dohromady tak extraligová utkání vidělo celkem přes 6 miliónu diváků při průměrné sledovanosti 83 tisíc diváků na utkání. Nejsledovanějším utkáním bylo pochopitelně čtvrté finále, které sledovalo zhruba 184 tisíc diváků. V průběhu předávacího ceremoniálu se sledovanost vyšplhala dokonce ke 300 tisícům při sharu 8,5 % v kategorii 15+ a téměř 15% u můžu starších 15 let.
Další utkání mohli fanoušci sledovat na programu NOVA Sport či prostřednictvím O2TV. Velký zájem byl o internetové přenosy na www.hokej.cz, které realizoval hokejový server hokej.cz ve spolupráci s O2 a extraligovými kluby.
Jana Obermajerová k tomu uvedla: „Naším cílem vždy bylo dostat hokej k co nejširšímu publiku. Hokejový fanoušek si tak může vybrat mezi sledováním vybraného utkání v televizi s veškerým servisem anebo sledováním utkání svého oblíbeného týmu na internetu. O zájmu fanoušků o tuto službu svědčí fakt, že v průměru tato utkání sledovalo přibližně 12 tisíc unikátních návštěvníků na hrací kolo, přičemž rekordní návštěva byla v rámci 47. kola. Tehdy internetové přenosy shlédlo přes 21 tisíc fanoušků. Škoda jen, že se ještě nedá přesně změřit sledovanost sportovních přenosů v různých sportbarech a hospodách. Věřím totiž, že nejen hokej s oblibou fanoušci sledují ve společnosti svých přátel jak jinak než u piva. Závěrem bych chtěla poděkovat všem partnerům za podporu, hráčům za předvedené výkony a fanouškům za jejich přízeň. Věřím, že v podobném duchu se ponese i příští sezóna.“
Doufejme, že se přání ředitelky výhradního marketingového partnera APK LH vyplní a že se tak budeme moci v příští sezóně všichni bavit hokejem ve stejně báječné atmosféře jako tomu bylo letos.
Vývoj návštěvnosti základní části od výluky v NHL
2009/2010: celkem 1.907.449 diváků, průměr na utkání 5.240 diváků
2008/2009: celkem 1.784.338 diváků, průměr na utkání 4.902 diváků
2007/2008: celkem 1.741.484 diváků, průměr na utkání 4.784 diváků
2006/2007: celkem 1.595.703 diváků, průměr na utkání 4.384 diváků
2005/2006: celkem 1.576.933 diváků, průměr na utkání 4.332 diváků
2004/2005: celkem 1.819.605 diváků, průměr na utkání 4.999 diváků
Žebříček IIHF – TOP 9 Leagues
1. Sweden - Elitserien 6,190 2. Switzerland - National League A 6,181 3. Germany - Deutsche Eishockey Liga 5,807 4. Russia - Kontinental Hockey League 5,474 5. Czech Republic - Extraliga 5,240 6. Finland - SM-liiga 4,951 7. Austria - EBEL 3,301 8. Slovakia - Extraliga 2,364 9. Great Britain - EIHL 2,252
Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení
Sdílet