Tvůj klub. Jak se rodila kampaň pro sezonu 2023/24?
Liberec - Každým extraligovým ročníkem provází Tygry sezónní kampaň, která sjednocuje jednotlivé komunikační a grafické prvky a provází tak fanoušky od startu prodeje permanentních vstupenek až do závěrečné rozlučky. Víte, jak se taková kampaň rodí?
Vůbec poprvé mohli fanoušci spatřit grafiku související s novou sezonou na billboardech společně se spuštěním prodeje permanentek. Nicméně přípravy začínají mnohem dříve, hluboko ročníku předchozím. Zatímco fanoušci či hráči se soustředí na druhou polovinu základní části a následné play-off, v kancelářích marketingového oddělení se již připravuje další sezona.
„Kampaň stojí tradičně na dvou základních kamenech, a to na komunikačním stylu a grafické podobě,“ vysvětluje obchodní a marketingový ředitel Dominik Jakubec. „Snažíme se vždy o určitou kontinuitu. Není naším cílem každý rok zcela obrátit směr, kterým se naše komunikace ubírá. Zároveň by však každý ročník měl být graficky na první pohled rozeznatelný od toho předchozího,“ dodává.
Tradiční parťáci
A zatímco základy komunikačního stylu se většinou rodí přímo v klubových kancelářích, právě na grafice spolupracují Tygři se svými dnes již tradičními parťáky - libereckou digitální marketingovou agenturou SMWORKS. Vše začíná výkopem v podobě prvních schůzek a vzájemného nastavení směrů, kterými by se měl nový styl ubírat. Poté se dostávají ke slovu grafici, kteří zkusí náměty zpracovat do náhledových skic.
"Vizuál pro novou sezónu reflektuje předchozí dva roky. Navázali jsme na myšlenku vyjádřit vděk fanouškům a postavit je do centra dění, ale na rozdíl od předešlé sezóny jsme letos zrealizovali fotoprodukci přímo v aréně,“ říká Viktor Jůna, graphic designer agentury SMWORKS, pod jehož rukama se vizuál rodil.
Nejčastěji bývají součástí sezónních grafik hráči A-týmu. Jak už však bylo zmíněno, Tygři letos sázejí na jiné osobnosti. Všechny osoby na první vlně billboardů jsou totiž tygří fanoušci, na které můžete narazit na každém domácím utkání v Home Credit Areně. Ať už je jejich stabilní místo na tribuně, v kotli nebo v ČS Klubu, jsou to právě oni, kdo patří mezi stabilní „opory“ týmu v každé sezoně.
„Největší výzvou bylo zachytit autentické emoce a vzniklé fotografie sladit s vhodnou barevnou paletu a písmem. Tvorba vizuálu je vždy tak trochu závod s časem, ale opět se nám společnými silami podařilo vytvořit skvělý koncept, který reflektuje duši libereckého hokeje,“ dodává Jůna. A právě zde přichází ke slovu myšlenka nové kampaně.
Tvůj klub
Na úvodní vlně billboardů či dalších reklamních ploch v Liberci naleznete hesla jako „Tvoje místo“, „Tvoje emoce“, „Tvoje radost“ a podobně. Ta všechna pak sdružuje souhrnný slogan „Tvůj klub“. Důvod je jednoduchý: „Bílí Tygři Liberec nejsou pouze A-tým, ale také celá komunita, která kolem klubu vzniká. Jde o všechny, kteří zajišťují chod společnosti, ale také rolbaře či ledaře, a v neposlední řadě také o fanoušky. Všichni jsme Tygři - a Bílí Tygři Liberec tak jsou NÁŠ klub. Cílem naší marketingové komunikace je nadále všechny propojovat a vzbuzovat v nich hrdost na to, že jsou Tygrem,“ vysvětluje Jakubec.
S myšlenkou kampaně souvisí i všeobecný styl komunikace, který se postupně propíše do tygřích sociálních sítí či platforem pro direct marketing a který přinese méně formální tón či tykání. „Jedním z našich cílů je větší otevřenost. Fanoušci jsou stejně tak Tygry, jako kdokoliv další. Nemůžeme samozřejmě v mnoha případech soutěžit s komunikací médií, která často publikují spekulace či neuzavřené a tedy prozatím neoficiální přestupy a další témata, nicméně věřím, že už například úvodní předsezónní vyjádření o skladbě kádru ukazují, že s fanoušky chceme jednat na rovinu,“ dodává obchodní a marketingový ředitel.
Start letní přípravy a s ním související spuštění nové sezónní kampaně jsou samozřejmě teprve prvními krokem na dlouhé cestě, která by měla vyvrcholit v play-off. Půjde již o 22. sezonu v nejvyšší české hokejové soutěži. A my se už teď těšíme, že si ji společně užijeme!
Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení
Sdílet