Dlouho očekávaný rebranding. Klub mění své logo a název!
Liberec - Když v roce 2019 oznámila liberecká zoologická zahrada plánované ukončení chovu bílých tygrů, znamenalo to pro klub výraznou ránu. Vždyť právě toto zvíře hrdě nosí naši hokejisté na hrudi a je s ním spojena celá liberecká extraligová historie. Vzhledem k situaci však bylo nutné sáhnout ke změně. Představujeme nové logo a brand klubu!
Na otázky týkající se změny názvu odpovídali zástupci klubu v podstatě od momentu, kdy bylo zrušení chovu bílých tygrů oznámeno veřejnosti. S narůstající politickou korektností navíc bylo jasné, že mít v názvu slovo „bílí“ je dlouhodobě neudržitelné. Již tehdy se tak začal tvořit klíčový rebranding, který by situaci reflektoval a umožnil klubu změnit identitu při zachování všech vlastností.
Tvorbě nového loga předcházela celá řada důkladných marketingových průzkumů. Z anonymního dotazníkového šetření mezi širokou cílovou skupinou vyplynulo, že atraktivní názvy sportovních klubů obsahují skryté zvíře, které obvykle vystihuje klíčové hodnoty organizace. Na základě dat jsme se tedy rozhodli, že tygra nahradí jiné zvíře.
Bylo třeba najít takové, které má vztah k regionu, ale které je zároveň výrazné a jedinečné. Jako první byl vyřazen lev, jenž je nejen v extralize nadužíván a kterého navíc oblékají hlavní rivalové z Mladé Boleslavi. Známým zvířetem ze zoologické zahrady je takin zlatý, nicméně ten je těžko rozeznatelný od jiných rohatých savců.
Volba padla na primáta
Marketingový tým klubu se tedy vydal do zoologické zahrady a náležitě zkoumal, u kterých zvířat návštěvníci tráví nejdelší čas. Jako vhodný adept se jevili tučňáci, ani ti ale nejsou ve sportovním světě nijak originální. Oblibě se především u dětských návštěvníků těšil také hlodavec paka nížinná, nicméně posuďte sami - případný název Paka Liberec rozhodně nepůsobí dostatečně důstojně.
Až ve spodní části liberecké zoologické zahrady bylo jasno. Jedním z míst, kde se neustále nacházel shluk návštěvníků, byl výběh paviánů. Ten byl díky své chytrosti a interakci s lidmi oblíben u všech bez rozdílu. Jde o společenské zvíře, kterého se ve volné přírodě díky obranné agresivitě zalekne i taková šelma, jakou je levhart. Bylo tedy vybráno. Podle oblíbeného primáta, jenž byl uctíván již ve starověkém Egyptě, se klub nově bude jmenovat HC Paviáni Liberec.
Dlouhá tvorba loga
Stále ale bylo potřeba ztvárnit logo, které by nově reprezentovalo klub. Poučeni komplikovaným bílým tygrem se grafici pustili do práce. Nové logo by mělo být dostatečně výrazné a jednoznačné, zároveň však jednoduché, aby zaujalo i malé dítě. Poradnímu výboru složenému z dětí hráčů a zaměstnanců klubu tak byly předkládány jednotlivé varianty, které měli malí fanoušci za úkol je zhodnotit a vyzkoušet nakreslit.
Ukázalo se, že je většina podob až příliš přirozená a složitá. Jako by jim něco chybělo. Teprve po půl roce tvorby návrhů tak došli tvůrci k nápadu. Logo musí zahrnovat všechny prvky typické pro dané zvíře. Nestačí využít pouze siluetu hlavy. V případě paviána bylo okamžitě jasno a nová podoba slavila obří úspěch neje u dětské poradní skupiny.
HC Paviáni Liberec představují fanouškům nové logo, s nímž vstoupí již do následující sezony 2022/23 a které bude zdobit naše nové dresy i klubový merch.
Těšíme se na viděnou v Home Credit Areně, Paviáni!
Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení
Sdílet